Ny model for forældresamtaler
Som et nyt tiltag indføres fra skoleåret 2025-26 forældresamtaler efter et nyt koncept. Formålet er at nå omkring alle forældre og elever i løbet af skoleåret, så det gode samarbejde og en løbende opfølgning af elevens faglige standpunkt og trivsel sikres.
Modellen ser ud som følger:
Forældresamtaler og konsultationer med tilmelding
I 1.-4. klasse inviteres til to årlige forældresamtaler med dansk-, klasse-, matematiklærer samt årgangspædagog.
I 5.-6. klasse inviteres til en samtale ved skoleårets begyndelse, hvis der kommer ny klasselærer til.
I 7. klasse inviteres til to årlige forældresamtaler med dansk-, klasse- og matematiklærer.
I 8. klasse inviteres til to årlige forældresamtaler med dansk- og klasselærer.
I 9. klasse inviteres til en årlig forældresamtaler med dansk- og klasselærer.
I 10. klasse inviteres til en årlig forældresamtale med dansk-, klasse- og matematiklærer.
Derudover vil der være mulighed for at tilmelde sig konsultationer fem gange i løbet af skoleåret: november, december, februar, marts og april måned i nedenstående klasser/fag:
4. klasse: Engelsk
5. klasse: Dansk, Matematik, Engelsk, Tysk
6. klasse: Dansk, Matematik, Engelsk, Tysk, N/T
7. klasse: Engelsk, Tysk
8. klasse: Matematik, Engelsk, Tysk, Fysik
9. klasse: Matematik, Engelsk, Tysk, Fysik
10. klasse: Engelsk, Tysk, Fysik
Forældre får hermed mulighed for at møde op på skolen og indgå i dialog om deres barns læringsudbytte samt adfærd i og uden for undervisningen/SFO. Det er ikke forventeligt, at forældre deltager til alle fem konsultationer med tilmelding, men eksempelvis en gang hvert halve år.
Omdrejningspunkterne for samtalerne er: elevens faglige, sociale og personlige mål.
Temaer under konsultationerne kan eksempelvis dreje sig om: tilbagemeldinger på skriftlige og mundtlige arbejder, test i fagene, terminsprøver mv. Øvrige emner kan være faglige vaner og uvaner, succeser, kammeratskab, trivsel, uddannelsesønsker og -planer.
Trivsel
Der er fokus på elevernes trivsel.
Fra skoleåret 2025-26 er elevsamtalerne udvidet, så der er afsat tid til klasselærer-/trivselssamtale med elever på alle klassetrin.
Derudover er der indført en ugentlig trivselstime på 1., 4. og 10. årgang. På 7. årgang er der placeret en trivselstime før og efter perioden med konfirmandforberedelse.
Skolen har fra skoleåret 2025-26 tre trivselsvejledere, som arbejder med klasseforløb med forskellige trivselsmæssige temaer, ligesom der er mulighed for samtaleforløb med enkeltelever.
Skolen er optaget af fællesskabende didaktikker og praksisser.
Skolen afholder pædagogiske dage for personalet i august, inden eleverne starter efter sommerferien. I den forbindelse har skolen allieret sig med fremtrædende kræfter indenfor lærerprocesser, didaktik og professionsudvikling.
Generalforsamling d. 29.4.25
Der blev afholdt forældrekredsmøde/generalforsamling på skolen d. 29. april 2025.
Her afgik skolens bestyrelsesformand Jakob Østergaard og bestyrelsesmedlem Camilla Vammen. Skolen takker for deres mangeårige indsats i skolens bestyrelse.
Der blev valgt to nye bestyrelsesmedlemmer: Parya Salami og Michael Black.
Bestyrelsen konstituerede sig, således: Peter Rumann Kjeldsen, formand og Uffe Nymark Breum, næstformand.
Øvrige bestyrelsesmedlemmer er: Henriette Bylling, Helene Tornbjerg, Simon Svendsen, Parya Salami og Michael Black.
Læs skolelederens beretning fra generalforsamlingen
her
Læs tilsynsførendes beretning/tilsynsrapport fra generalforsamlingen
her
Skolepatrulje på Kirstine Seligmanns Skole
Se billederne og læs om skolepatruljen her