Skolens 142 års fødselsdag markeres
Se de glade billeder og læs om begivenheden her
10. årgang på introtur d. 22.-23. august
Se billederne og læs om turen her
7. årgang på introtur d. 22.-23. august
Se billederne og læs om turen her
Første skoledag efter sommerferien
Se billederne og læs om begivenheden her
Kirstine Seligmanns Skoles løfteevne er i top
Børne- og Undervisningsministeriets opgørelse over skolernes karaktermæssige placering ift. socioøkonomiske referenceramme viser, at Kirstine Seligmanns Skole ligger meget højt placeret mht. evne til at løfte eleverne karaktermæssigt.
Når man kigger på socioøkonomisk referenceramme, sammenlignes de faktiske karaktergennemsnit for 9. klasserne med det karaktergennemsnit, man vil forvente ud fra elevernes baggrundsforhold.
Forklaring på beregning af socioøkonomisk referenceramme
- Den socioøkonomiske reference er det karaktergennemsnit, man vil forvente alene givet elevernes baggrundsforhold.
- "Socioøkonomisk" refererer til elevernes sociale og økonomiske baggrund, mens ”reference” fortæller, at tallet kan bruges som et sammenligningsgrundlag for skolens faktisk opnåede karakterer.
- I beregningen indgår faktorer på individniveau som for eksempel køn, herkomst og forældrenes uddannelse og indkomst – altså faktorer, som skolen ikke har direkte indflydelse på.
- Ved at sammenligne den socioøkonomiske reference med skolens faktiske karakterer, kan man få et billede af, om skolens elever har klaret afgangsprøverne bedre, dårligere eller på niveau med elever på landsplan med samme socioøkonomiske baggrund.
- Det faktiske karaktergennemsnit, som den socioøkonomiske reference holdes op imod, er gennemsnittet i bundne prøver for de elever, der har modtaget samtlige 8 karakterer i de 5 bundne prøver på 9. klassetrin.
Læs Vejle Amts Folkeblad artikel fra d. 3.11.23 her
Se Kirstine Seligmanns Skoles placering på landsplan, hvor vi ligger på 4. pladsen, her
Se Kirstine Seligmanns Skoles placering blandt Vejle Kommunes skoler, hvor vi ligger i top, her
Forældrekonsultationer i skoleåret 2024/25
Skolen afholder syv forældrekonsultationer om året.
Konsultationerne finder sted den første onsdag i månederne: oktober, november, december,
februar, marts, april og maj fra kl. 17.30 – 19.00, med undtagelse af april og maj, hvor konsultationen ligger lidt senere på måneden.
Alle konsultationer foregår i Herslebsgade 3.
Konsultationerne afvikles efter et tilmeldingssystem.
Ved konsultationerne er der mulighed for en dialog med de enkelte lærere og få "taget pulsen" på elevens indsats i faget eller andet vedrørende undervisningen.
Årgangspædagogerne deltager efter internt opslået plan.
Afdelingslederne samt skolelederen er tilstede på konsultationsaftenerne.
Bemærk: 0. klasserne afholder forældrekonsultationer to gange årligt, én i efteråret (oktober) og én efter jul (februar).
Forældrekonsultationerne forventes at have en varighed á ca. 5 minutter pr. elev.
Datoer for konsultationer i skoleåret 2024/25
d. 2. oktober
d. 6. november
d. 4. december
d. 5. februar
d. 5. marts
d. 2. april
d. 7. maj